18 november 2012

head up stay strong, fake a smile and move on

 
Den här söndagen sprang iväg ganska fort. Har städat här hemma, varit ute på en långwalk och nu dom senaste timmarna har jag sprungit fram & tillbaks till tvättstugan x antal gånger. Men snart är sista maskinen klar, då ska jag lägga mig i soffan, sätta på en film och bara andas ut. Sanna är ju hemma & B jobbar, so it's just me home. Tråkigt som fan, och jag som är så sjukt rastlös av mig. Jag kan behöva korta stunder för mig själv ibland, men oftast överlever jag knappt att vara ensam. Får typ panik. Speciellt den senaste tiden, tror jag har hamnat i en svacka i livet. Känner mig långt ifrån på topp just nu. Jag känner att jag inte riktigt har kontroll över mina tankar och känslor längre. Men jag vet inte hur jag ska få tillbaks kontrollen heller för jag vet inte ens vad jag själv vill. Jag börjar bli rastlös på det här livet. Jobb hela veckorna sen dricka och festa varje helg. Same thing over and over. Det ger mig ingenting längre. Jag har tröttnat på att dricka men ändå känner jag ett stort behov av att göra det varje helg. Dels för att få ett avbrott från vardagen men också för att släppa alla tankar och må bra för stunden. Jag tror det kommer bli bra för mig att åka hem nästa helg. Träffa familj & vänner där hemma och få ett avbrott från allt här. Sen ska jag tänka ut vad jag vill, och hitta ett intresse. Annars kommer Stockholm inte vara bra för mig, jag känner det redan..
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar