12 december 2013

and so it's the last day..


I natt kunde jag inte sova. Det var en sån där konstig natt, när man vet att nästa dag kommer vara en speciell dag. Lite som natten till julafton. Och today is the day, är nu på väg till min allra sista dag på jobbet. Det känns konstigt. Har längtat efter den här dagen, men igår kom det plötsligt över mig att "shit, this is the end", och  jag fick en sorgsen känsla jag inte räknat med. Jag har ändå varit där över ett år, det är det längsta jobbet hittills för mig. Det skapar självklart en trygghet, det blir ju nästan som ett andra hem. Och jag har trivts bra även om jag tröttnat många stunder. Men jag känner mig färdig för nu, jag har gjort mitt och hade nog inte haft humöret att vara kvar länge till. Så det känns bra, men som dom kloka orden i en fin text, "det är alltid ett sorgligt täcke över ett avslut". Och så är det ju alltid, ett slut är slutet på något. Men det kommer iallafall bli en bra sista dag. Nu på morgonen har vi luciafirande med alla barn & föräldrar, sen ska jag bjuda alla kollegor på tårta också tackar jag för mig redan vid halv tre. Då ska jag möta sis och äta sushi, vårat sätt att fira haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar