9 maj 2014

we travel not to escape life, but for life not to escape us

 
Då var man hemma i Sverige igen då. Och jag måste få säga det rakt ut, fy fan vad det suger! Självklart är det underbart att få träffa sin familj och vänner igen. Men det är det enda positiva. Jag hör inte hemma i Sverige, jag trivs inte här och jag känner mig inte lycklig här. That´s it. Jag önskar att jag bara kunde packa en väska och dra igen, men tyvärr måste man ju leva lite i verkligheten med. Och just nu är verkligheten väldigt rörig känns det som. Har massa olika planer & tankar på gång, skriver inget om det här än förän jag vet mer. Men just nu är man fast hemma i lilla Lidköping ett tag framöver. Oh god jag kommer aldrig överleva.. Jag är förvånad över att jag inte har brytit ihop än, trodde det skulle bli två veckor i sängen gråtandes i världens livskris haha. Men så länge man håller ig busy funkar det väl I guess. Idag har jag varit runt och gjort lite ärenden, sen tvättat & städat hemma och nu ikväll har vi varit hemma hos B och ätit vitlöksräkor och visat päronen alla kort från resan. I morgon blir det stan, sen hälsa på mormor och på kvällen träffa tjejerna. På söndag ska vi ägna hela dagen åt ett projekt vi har på gång, på måndag träffa moster och boka lägenhet i London. Det blir en weekend där 30 maj - 3 juni som födelsedagspresent av mamma. Så får rymma från Sverige lite snart igen som tur är!
 
Men mitt hjärta är fortfarande kvar på andra sidan jorden känner jag. Det är som vi sa när vi landade i Sverige, "man känner sig som ett tomt skal, som att man är här men själen är fortfarande där borta" haha. Den här resan har verkligen varit det bästa jag gjort i mitt liv, dom bästa månaderna någonsin. Vi har sett dom vackraste platserna, fått vara med om så mycket kul, upplevt så mycket och träffat människor som man kommer ta med i sitt hjärta resten av livet. Jag har så underbara minnen från dom här månaderna. Skulle jag få ge någon ett enda tips i livet så är det att resa. Det är verkligen det bästa man kan göra i livet. Nya platser, nya upplevelser, nya människor. Inget slår det! <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar