27 augusti 2014

college life

 
Igår hade vi ju våran allra första dag i skolan. Och det känns faktiskt väldigt bra, känner mig nöjd med mina kurser. Började med spanska på morgonen, och det var inget slappa som man hade tänkt sig första dagen haha. Det första vi fick göra var att turas om att läsa högt från häftet om vad som gäller för den kursen. Och sen satte vi igång med lektionen direkt. Jag tror det kommer vara en ganska tuff klass, hon sa att ganska snart kommer lektionerna hållas enbart på spanska. Och väldigt mycket uppgifter & läxor verkar det vara. Men jag vill ju verkligen lära mig så det är ju egentligen bra, är faktiskt grymt taggad på den kursen tror det kommer vara min favorit!
 
Sen var det restaurant management och hotel & resort operations. Där fick vi mest bara info om hur kurserna kommer se ut. En sak som alla lärare lägger väldigt stor vikt på här är att man är aktiv på lektionerna, att man frågar, svarar & deltar i disskussioner. Känns ju lite halvkul när man känner sig sämst på engelska jämfört med alla amerikanska studenter i klassen haha. Men det är bara försöka sitt bästa!
 
Jag har alltid haft väldigt lätt för skolan hemma i Sverige men självklart kommer det bli snäppet tuffare nu när allt är på engelska. Man måste verkligen vara med och lyssna på lektionerna och det kommer alltid dyka upp krångliga ord och uttryck både från lärare, i böckerna och på prov. Men jag ska försöka mitt bästa såklart, alltid kul med lite utmaningar!
 
I morgon är det dags för dag två!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar